Renoveringsanalfabeten

Alla inlägg den 21 september 2014

Av Sara - 21 september 2014 22:28

Te, NFL och dessa godingar. Slurp.

 

Av Sara - 21 september 2014 20:58

Dag 25. Redan! Snart en månad med slit, både av oss själva men också av nära och kära.


Imorgon klockan 07.00 kommer elektrikern för att gå igenom med oss vart vi vill ha elkontakter och snickaren som ska sätta köket dyker också upp då. Blir en tidig morgon för oss.


Men vad viktigare är, golvet i köket är på plats. Och inte bara det. Min pappa och min bror fixade golvet i "röda rummet" medan Jonas gjorde ett mycket snyggt jobb med kök/hall. Och bitarna räckte preciiiiis! Extra plus i kanten för det Jonas!


       


Och det blir så så såååå fint! Önskar bara att jag hade min mobil men en kamera som klarar av att återge det!

     


Nu sitter jag med köksritningarna och ritar in det som systemet inte klarade av att rita in så vi kan lämna det till snickaren så det (förhoppningsvis) blir rätt. Hampus får snart sällskap av Niklas och de ska måla klart de sista väggarna som inte hanns med igår när det strulade med köksgolvet.


Resten av veckan ägnar vi åt att städa och helst hinna måla taken i sovrummen uppe vilket skulle underlätta enormt istället för att göra det när vi väl har alla möbler på plats. 


Lynn har kämpat på bra idag i huset och Nora har varit med sin kompis Signe på lekdejt. Perfekt. Båda två samtidigt i huset och farliga verktyg och nymålade väggar är ingen bra ide! Men när helgens barnvakt oturligt blev sjuk så hade vi inget annat val än att ha med barnen så mycket det gick.


Tack till ALLA för all hjälp under helgen med både det ena och det andra! Ingen nämnd och ingen glömd!


/Renoveringsanalfabeten


Presentation


Hej! Den här bloggen har kommit till för att dokumentera arbetet med vårt nya hem. Kan vi kan alla, hoppas att jag stolt kan säga det när vi är (blir?) klara också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards