Renoveringsanalfabeten

Alla inlägg den 5 september 2014

Av Sara - 5 september 2014 21:52

Idag har vi agerat städpatrull. Minst 9 liter betongsågningsdamm har borstats ner från tak och väggar och sopats upp från golvet. En grovmoppning på det så nu kan man röra sig där inne utan att det yr runt öronen.


Det sitter numera även en fin balk på plats i taket!


Nu dags för Orange is the new black ackompanjerat av te. Godkväll gott folk!



Av Sara - 5 september 2014 14:08

Idag har jag varit ledig. Ledig från jobbet vill säga. Haft mina duster med tjejerna även om vi också hade en mysig stund på Skälby med Åsa och Eric. Varmt och härligt var det i solen och kaffet smakade därför extra bra!


   


Just sover den minsta hulliganen och när hon vaknar ska vi baka mellis-mug-cakes. Improviserar ihop ett recept så får vi se hur det blir!


Något som inte tar ledigt är huset. Ikväll bjuder vi farmor på hamburgare och sedan ger jag och Hampe oss av till huset för att städa. Städa efter betongborrningarna. Tvätta tak, väggar, golv, lister. Tjoho! För imorgon kommer pappa med fru och så ska vi fixa det sista underarbetet innan takmålningen i köket kan påbörjas.

Presentation


Hej! Den här bloggen har kommit till för att dokumentera arbetet med vårt nya hem. Kan vi kan alla, hoppas att jag stolt kan säga det när vi är (blir?) klara också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards