Renoveringsanalfabeten

Alla inlägg den 10 september 2014

Av Sara - 10 september 2014 23:40

Idag har vi varit lediga och bara jobbat i huset. Välbehövligt men Lynn protesterade lite och var inte alls sig själv när hon fick vara hemma med storasyster och farmor ikväll. Har varit mycket för henne med inskolning och utöver det mycket barnvakt de senaste veckorna. Imorgon har vi hemmadag jag och tjejerna, det är nog välbehövligt för oss alla, mitt samvete är inte det bästa just nu. Kände på mig att det var jobbigt för henne när vi åkte idag och tydligen hade jag rätt. Hn hade varit avvaktande och suttit tryckt intill Nora hela tiden. Inte ALLS likt Lynn som ni vet!


Passar på att tipsa om Tacovagnen på stortorget. Goda fräscha tacos! Kul med en massa Food-trucks. Ääääntligen även i lilla Kalmar. Lunchade där idag och hann även med en Kahls-kaffe medan jag väntade på en lånemobil från tele2. Surt att min nya lur strular (laddningen) men samtidigt skönt att den gjort det från första stund så det går på garantin. Fick bra service och som alltid bra bemötande i Tele2-butiken  Tummen upp till killen i butiken som gjorde det lilla extra för att underlätta för mig  som kund genom att föra över allt åt mig till lånetelefonen. Men det blir till att blogga via datorn, den här lånelurens touchskärm är så kass så jag står knappt ut!


Annars är det mest spännande som hänt i renoveringsarbetet idag ett besök på Bauhaus. Där köpte vi lite rör och andra pryttar till köksfläkten.

 


Jag passade på att leta efter ett golv som matchar ekparketten i vardagsrummet (tyckte det jag hittade så rätt ok ut). Jag suktade också över golvet vi förälskat oss i till vårt sovrum. Som tur var hörde jag mig för och det skulle troligen inte tas hem mer då det funnits länge så det ska vi åka och köpa så fort vi kan, har mätt upp rummet nu, nästan 15 kvm kommer att gå åt! Men det golvet får ni minsann inte se ännu, det håller vi allt lite på!

 


Passade också på att leta efter små handfat. Vi behöver ett så smalt som möjligt eller ett hörnhandfat. Som det är nu kan man knappt sitta på toaletten på gästtoaletten utan att bli nerknuffad av tvättstället.  Har en kontakt som kan snickra fina kommoder så vi kan förhoppningsvis skräddarsy gästtoaletten så att den fungerar utmärkt trots sin litenhet. Men det ligger långt fram i planeringen. Idag har vi mest slipat, tvättat tak och städat.


Kanske handfatet på bilden nedan kunde bli fint? Men om jag slapp vara praktisk eller slapp tänka på priset skulle jag köpa ett sånt här. Eller kanske det här, fast med en annan blandare, den där var för jönsig för mig!

 

Presentation


Hej! Den här bloggen har kommit till för att dokumentera arbetet med vårt nya hem. Kan vi kan alla, hoppas att jag stolt kan säga det när vi är (blir?) klara också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards