Renoveringsanalfabeten

Alla inlägg den 16 september 2014

Av Sara - 16 september 2014 21:58

Redan dag 20! Borde kanske firats med något gott att äta och dricka men istället hade vi skiftbyte här vid 21. Nu är Hampus och jobbar, och jag tar en välförtjänt lugn stund i soffan efter att ha varit på plats i huset sedan 14.


Nu är det snart bara målning kvar för pappa och Harriet satte riktigt mycket tapet ikväll. Jag har målat sista strykningen turkost i köket och påbörjat måladet i hallen. Snart är hela stället vitt. Sen får vi i lugn och ro, när vi väl är på plats, fundera över andra färger och eventuellt tapeter på vissa platser. Ni vet kanske hur bra jag är på lugn och ro?


       


Imorgon är det bara 10 dagar kvar till inflytt. OMG. Packa hemma ska man ju hinna också men tempot blir lite mindre crazy när allt är klart för att kunna lägga golven nere så köket kan sättas in på måndag. Köket som förresten levereras och ockuperar hela vardagsrummet från och med imorgon! Montering påbörjas på måndag! Det ska bli så kul att se hur det blir, hoppas vi varit smarta när vi planerat och att det blir så snyggt som vi tror och hoppas!




Av Sara - 16 september 2014 11:00

Har aldrig brytt mig om att försök hålla mina naglar målade och fina, det är för petigt och tråkigt och så håller det ändå bara en kvart eller så.


Men när man målar får man med lite glamour med på köpet! Fransk manikyr med väggfärg. Gratis, snabbt, enkelt och perfekt utfört! Saknas bara lite genomskinlig lack ovanpå så...

 

Av Sara - 16 september 2014 08:45

Eller målarfärg kanske?


Slängde på mig målarkläderna över mina jeans i morse och for iväg till huset för att måla garderobsdörrarna en andra gång så de kan hängas tillbaka lite senare idag. De kan inte ligga på vardagsrumsgolvet i eftermiddag för då kommer tapetseraren, aka pappas fru Harriet. Flexar ut vid 13, slänger i mig lite lunch och så blir det målla, målla, målla som Lynn säger, eller oftast sjunger! Nu kontorstjänst. Visst är det irriterande att man måste jobba när man har så mkt kul renovering att ta sig för?


 

Presentation


Hej! Den här bloggen har kommit till för att dokumentera arbetet med vårt nya hem. Kan vi kan alla, hoppas att jag stolt kan säga det när vi är (blir?) klara också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards