Renoveringsanalfabeten

Alla inlägg den 15 september 2014

Av Sara - 15 september 2014 22:36

Ikväll har det rullat på bättre igen (ni hänger med på skämtet va?). Alla taken nere är nu strukna två gånger men självklart inte helt utan problem. När vi preppade hittade vi och pillade ner sprucken färg och spacklade i. Men det ser ut som om vi missat ett ställe. Rätt som det var svor Hampe till, jag trodde att han trampat i färgkaret men såväl var det inte, det gamla färglagret krackelerade och släppte! Vi får väl se om vi kan rädda det eller om vi åker på att måla taket en gång till.

  


Vi har haft lite extra arbetskraft med oss ikväll och som vanligt fick vi lite bra tips och råd av Niklas som vi genast suger åt oss. Fördelen med att vara renoveringsanalfabeter är att de inte finns någon som helst stolthet som kan ta skada. Jag har målat klart i lilla hallen utanför gästtoaletten och även fixat första lagret på garderobsdörrarna med vävtapet innan jag fick åka hem till flickorna.

         

 

Och så har jag lytt ett annat gott råd från Jonas. Numera är där väggfärg på hela området nere till höger där diskmaskinen ska stå och där övriga vattenledningar kommer att finnas. Är du nöjd med oss!?

 


Gokväll gott folk!




Presentation


Hej! Den här bloggen har kommit till för att dokumentera arbetet med vårt nya hem. Kan vi kan alla, hoppas att jag stolt kan säga det när vi är (blir?) klara också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards